diary owner linkies pictures twitter instagram follow


Writter

Hello ppl. I'm a Alien from Exo planet. Part time as kpopper. Great planet full with 12 wolf that I love damn much. (Suho, Chen, Baekhyun, Luhan, Kris, Sehun, D.O, Tao, Kai, Xiumin, Lay, Chanyeol). Also Super Junior and others. Btw, Don't forget to leave your footstep.

LATEST TALES



CREDIT

© 2013 - Skins by Adila and basecode Mayra.
Betul Ke Gedik? Bab 1
Tuesday, August 28, 2012 | 4 Comments

Bab 1: Hari Pertama Persekolahan

“Kriiing!”Jam loceng berwarna merah jambu kepunyaan gadis berketurunan Inggeris yang baru berumur 13 tahun itu berdering. Gadis itu segera menghentikan deringan jam loceng itu.

Dialah Anis Erryna. Rambutnya yang ikal mayang dan berwarna perang itu dipintal-pintal olehnya. Anis Erryna atau gemar dipanggil Erryn merupakan anak tunggal kepada Tan Sri Danny dan Toh Puan Sri Katerina Amisya.

Dia merupakan salah seorang pelajar Sekolah Menengah Crown Of Learning atau nama singkatannya ialah SMCOL. SMCOL ialah sekolah terpilih. Kebanyakan pelajar sekolah itu anak hartawan.

Erryn segera bersiap-siap untuk ke sekolah barunya. Hari ini, dia bersemangat untuk ke sekolah kerana sepupunya iaitu anak kepada Dato’ Daniel bersekolah di SMCOL.

“Bibik, hari ini bibik sediakan apa?”Erryn bertanya sambil mengambil beg sekolahnya.

“Saya sediakan roti telur,jus oren dan sebagai pencuci mulut,saya membuat mousse vanilla seperti yang diminta oleh Cik Erryn,”Balas pembantu rumah Erryn.Setelah selesai menikmati sarapan paginya, Erryna segera menaiki kereta Proton Preve yang akan dipandu oleh pemandunya iaitu Pak Mat.

Setibanya di SMCOL, Erryn melihat di sekeliling sekolah barunya itu. ‘Besar juga sekolah ini. Cantik pula tu’. Bisik hati kecil Erryn.

Setelah turun dari kereta itu, Erryn segera ke tempat perndaftaran yang berdekatan dengan dewan.

“Selamat datang ke SMCOL. Sila berikan nama kamu.” Seorang wanita yang berusia 30-an itu memulakan perbicaraan.

“Nama saya Anis Erryna bt Tan Sri Danny.”

“Baiklah, ini nama kelas kamu dan nombor kedudukan. Kamu boleh masuk ke dalam dewan untuk sesi taklimat.”

Erryna segera memasuki ke dalam dewan yang mempunyai pernghawa dingin. Setelah mengambil tempat duduk, Erryna melirik nama kelasnya.

“Hah! Tingkatan 1 Academy? Huh! Tak cool langsung! Severity name!

“Hmm, I agreewith you. Kita sekelas. My name is Qaira Qaisara bt Dato’ Armand. Call me Aira,”seorang gadis yang beruniform merah jambu menegur Erryn. Memang SMCOL dibenarkan memilih warna uniform. Bagi setiap Jumaat, pemakaian mereka bebas dan sopan. Erryn memilih merah jambu juga.

“Well, nice to meet you too. My name is Anis Erryna bt Tan Sri Danny. Call me Erryn,”Erryn membalas sambil tersenyum. Tiba-tiba, dia ternampak sepupunya.

“Erryn! Here I come! Sorryla kalau tunggu saya lama sangat.”

“It’s okay. Perkenalkan, ini Aira. Aira, ini Shasha, sepupu saya,”

“I’m glad to meet you. My name is Shasha Ariana bt Dato’ Danial.”

“Well, My name is Qaira Qaisara bt Dato’ Armand. So, Nombor kedudukan saya 1A03. Awak berdua pula,”tanpa segan silu, Aira bertanya.

“Hmm, saya 1A01. Saya rasa, nombor kedudukan Shasha mesti 1A02 right?”

“Yeah! Brilliant Girl!”Kata Shasha sambil tersenyum. Tiba-tiba, Pengetua SMCOL iaitu Puan Rina memulakan bicara. Seluruh dewan menumpukan perhatian terhadap apa yang diperkatakan oleh Puan Rina.

“Assalamualaikum dan salam. Terdapat beberapa perkara yang akan diumumkan. Sebelum itu, saya ingin mengucapkan selamat datang. Hari ini, saya ingin mengumumkan tentang nama kelas dan nombor kedudukan. Nombor kedudukan ini berdasarkan warna uniform yang kamu pakai. Dan di dalam satu kelas terdapat 6 kumpulan berdasarkan warna iaitu hijau, biru, ungu, merah jambu, merah dan oren. Bagi nama kelas pula, saya ingin meminta maaf kepada tingkatan 1 A kerana menggunakan nama dahulu. Nama terbarunya ialah Attractive. Setakat ini sahaja pengumuman saya. Kalian boleh bersurai."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Assalamualaikum. Saya cikgu Aina guru kelas kamu. Jadi, mari kita mulakan dengan sesi perkenalkan. saya nak kumpulan merah jambu dahulu selepas itu ungu dan seterusnya,"cikgu Aina memecahkan kesunyian tingkatan 1 Attractive.

"Nama saya Anis Erryna bt Tan Sri Danny. Panggil saya Erryn."

"Nama saya Shasha Ariana bt Dato' Danial. Panggil saya Shasha."

"Nama saya ialah Kaira Qaisara bt Dato' Armand. Saya selesa dipanggil Aira."

"Nama saya Amirah Izzahra bt Dato' Risyam. Nama panggilan saya Izzah."

"Nama saya Amirah Insyirah bt Dato' Risyam. Saya adik kembar kepada Izzah. Panggil saya Ira."

"Hye. Nama saya Tengku Fendi. Kawan-kawan boleh panggil saya Fendi,"Tengku Fendi membuatkan semua pelajar perempuan tingkatan 1 Attractive.

"Eh Sha. awak cuba tengok Tengku Fendi tu. Comel kan?" Erryn berbisik kepada Shasha.

"Erryn. Mana ada orang kata lelaki berumur 13 tahun comel. handsome adalah. Tapi, setakat macam ni pun awak kata handsome. Tolonglah."

"Hmm. Ikut suka awaklah. My taste and not yours,"Akhirnya, Erryn mengaku kalah.

“Nama saya Aril Aziz. Panggil saya aril”

“Hah! Yang ini barula cool. Bukan macam Tengku Fendi. Di sekolah rendah dulu, Aril merupakan atlet sekolah saya.”

“Hmm. Apa-apa sajalah. Malas nak ambil kisah. Tak penting pun.”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Saya minta awak semua berkumpul di sini sebab saya ingin menubuhkan kumpulan.Saya namakan kumpulan kita Wonderful Pink Girl sebab kita berlima satu kumpulan. Dan saya harap awak semua setuju. Papa saya telah menetapkan meja makan khas untuk kumpulan kita. So, ada rancangan?"Erryn bertanya dengan sungguh bongkak. Semua orang tahu bahawa papanya ialah pemilik SMCOL.

"Saya ada rancangan. Petang ini kita ke KLCC. Kita beli alas meja dan beberapa hiasan,”Shasha cuba untuk memberi cadangan.

"Tapi, siapa ketua dan penolong kumpulan ini?"Izzah yang sedari tadi diam kini mula bersuara.

"Hmm. Saya cadangkan Erryn ketua manakala Shasha penolong. setuju tak?"Ira memberi cadangan.

"Hmm, saya setuju sebab Erryn yang menubuhkan kumpulan ini. Lagipun, Shasha kan sepupu Erryn."

"Ok. Sekarang ini, awak semua boleh membeli makanan. Saya akan menguruskan fasal kumpulan ini."

"OK Erryn,"Ahli-ahli Wonderful Pink Girl mengikuti arahan ketua mereka.




Senarai untuk kumpulan Wonderful Pink Girl

1. Pengagihan tugasan bagi setiap ahli.

Erryn: Menjadi ketua setiap bidang yang WPG sertai

Shasha: Menjadi penolong setiap bidang yang WPG sertai

Aira: menentukan tempat perjumpaan

Izzah: penasihat fesyen

Ira: menyampaikan berita terkini (gosip)

2. Pemakaian & barangan

Semua barang, alat solek, alat tulis dan baju wajib warna pink! Oh ya. Bilik pun sama

3. Bidang yang WPG akan sertai (jangan tanya tentang ini sebab papa saya yang memberikan maklumat ini)

i. Kumpulan sorak

ii. Kelab pereka fesyen

iii. Pertandingan edit blog (13.4.2012 – 29.8.2012)

iv. kumpulan nyanyian

4. Bagaimana warga SMCOL mengenali dan menghormati kita?

i. sentiasa bersama-sama

ii. perkenalkan kumpulan kita menggunakan risalah

iii. mereka kenal papa saya jadi, mereka tidak berani untuk mencederakan kita seperti merotan(sahaja).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Dah baca? inilah novel Zati.. novel ini zati karang sendiri.. permulaan seperti ain maisarah kan? tapi akan diubah menjadi hak cipta Zati..

Blogger Cik Fie said...

Salam . Leyh X Tlg Promote GA Saya Ni Pkai Link Blog / Link Entri GA Kamu ? Please...Sebab Maybe GA Ni Akn Diawalkan Tarikh Tutupnya :)

http://alturl.com/3zcew

 
Blogger Ili said...

zati leh jadi penulis novel la.....

 
Blogger Ili said...

leh jadi penulis novel la zati....

 
Blogger Ezzati said...

hehehe.. maceh Ili..

 

Post a Comment